tweede week Byron - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Catherine Ooms - WaarBenJij.nu tweede week Byron - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Catherine Ooms - WaarBenJij.nu

tweede week Byron

Blijf op de hoogte en volg Catherine

14 Oktober 2015 | Australië, Byron Bay

Nou het werken voor gratis overnachting is deze afgelopen week niet van gekomen. Ik was iedere dag langs receptie geweest om de manager nog een keer na te vragen voor het werken voor gratis overnachting. De manager was er steeds niet of te druk. Op het moment dat ik hem eindelijk sprak was op donderdag en toen vertelde hij me dat iemand die eerst werkte voor gratis overnachting maar 2 weken gestopt was mijn plek had ingenomen omdat zij voorrang had. Dus ik was zeer geïrriteerd over deze situatie.

Deze week ook weer regelmatig naar het strand geweest en 3 keer uit geweest. De tweede keer dat ik uitging kwam ik twee canadezen tegen die de week daarvoor in mijn kamer zaten. Deze jongens wilden eerst door heel Australië heen reizen om een interessante plek te vinden en daar te gaan werken. En ze waren na 5 dagen weer terug en werken nu in Cheeky monkeys. Het was leuk hen weer tegen te komen. Laatste keer uit was geen succes en was weer vroeg thuis. Ik ben toen in contact gekomen met de staf(die ook werken voor gratis overnachting) en ben met hen nog uit geweest en en beetje een band met hen geprobeerd te creëren. Want des te beter je hen kent des te makkelijker en eerder dat ik bovenaan die wachtlijst kom voor het werken in het hostel. Zondag ook met hen naar het strand geweest :). Op zondag ben ik ook van kamer gewisseld vanwege dat mijn kamer volgeboekt was. Ik zit nu in een 6 persoonskamer voor dezelfde prijs als de 10 persoons. Op mijn nieuwe kamer zit ook een Nederlander die hier ook permanent zit en hier werkt.

Ik heb zaterdag een cursus gedaan waarvoor ik een certificaat krijg die ik nodig heb om in een bar of restaurant te werken. Zonder dit certificaat kom je niet aan de bak in restaurants of bars. Het heet RSA Responsible Serving of Alcohol. Het was nogal lang en het meeste wist iedereen al. Het duurde de hele dag. Aan het einde hadden we een kleine toets en omdat de cursus die wij deden een vernieuwde versie was en degene die de cursus gaf sommige dingen onduidelijk vond mochten we het informatie boekje erbij houden. Daarmee de toets met nul fout gehaald :)

Vanaf deze week 12-09 ben ik Byron bay aan het afstruinen voor werk, helaas nog niks terug gehoord van de plekken waar ik mijn CV heb achtergelaten. Ik heb nu van een jongen van staf gehoord dat hij volgende week weg gaat en dat betekent dat ik hopelijk zijn plek kan innemen. En ik ben bezig met mijn terugvlucht om te boeken. Dus ik blijf geen 8 maanden in Australië maar ik blijf 6 maanden.

  • 26 Oktober 2015 - 15:59

    Annelies Ooms:

    hoi catherine

    wat klein om te lezen , maar ik begrijp dat je van alles meemaakt en moeilijk werk kunt vinden .Hoop dat het toch nog gaat lukken

    lieve groet annelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Catherine

Hier schrijf ik over de avonturen die ik beleef in het buitenland. Tot dusver zijn de avonturen een jaar in Engeland wonen en studeren, 3,5 week rondreizen in Australia en nu op dit moment mijn 6 maanden werken en reizen in Australia.

Actief sinds 26 Sept. 2010
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 11019

Voorgaande reizen:

09 September 2015 - 30 April 2015

8 maanden reizen en werken Down under

07 Augustus 2013 - 29 Augustus 2013

3 weken Australia

08 September 2010 - 01 Juli 2011

Mijn jaar in Engeland

Landen bezocht: