laatste 2 weken november - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Catherine Ooms - WaarBenJij.nu laatste 2 weken november - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Catherine Ooms - WaarBenJij.nu

laatste 2 weken november

Blijf op de hoogte en volg Catherine

30 November 2015 | Australië, Byron Bay

Pff veel te lang geleden dat ik iets geschreven heb. Mijn excuses hiervoor! Ik graaf een beetje in mijn geheugen wat allemaal gedaan heb in de laatste 2 weken van november.

15 november was het de laatste dag van een meisje die hier in byron al heel lang lang was. Zij komt uit Wales dus een aantal van de staff hadden voor de grap zich verkleed als schapen om zo haar een gekke leuke laatste avond te geven voordat ze ging. Dat was wel vermakelijk om te zien.

Tijdens het bedden opmaken in de ochtend hebben we meestal muziek op staan. En een van deze dagen was het een heerlijke muzieklijst van oude muziek. Het is echt zo dat muziek je bui waar in je bent kan beïnvloeden. Het maakte gelijk de dag een stuk leuker en daardoor ging ik ook enthousiaster aan het werk :).Wat ook altijd gebeurt tijdens housekeeping dat we allerlei dingen vinden zoals kleding, handdoeken, geld, alcohol of rare dingen zoals gebruikte condooms, restanten van drugs of ballonnen. Ik denk dat ik in mijn tijd hier wel in totaal 20 dollar heb gevonden in muntgeld.
Ik ben in deze periode ook veel weer op zoek gegaan naar werk en overal rondgevraagd en cv's uitgedeeld.

Weer een aantal bbq's gehad in het hostel en bij het strand. De bbq's komen nu wel bijna mijn neus uit. Zo vaak bbq's hier, dit is toch echt wel de cuisine van Australië. Elke donderdag is in het hostel outdoor cinema in de binnenplaats. Helaas gebeurt dat niet elke donderdag vanwege temperaturen of regen. Maar deze ene keer wel en hadden ze de klassieker Dirty Dancing op staan, was echt weer leuk om te zien. Iedereen nam zijn dekens mee en kussens uit de tv-room. Het was een soort grote buiten woonkamer.

Deze weken begon de golf van eindexamen leerlingen die hier komen partyen net zoals de nederlanders naar cherso of lloret de mar gaan om los te gaan. Byron is dus de plek voor Australiërs. Het is wel gek om deze scholieren te zien, ze zien er allemaal uit alsof ze 15 zijn. En hoe ze zich gedragen, de hele tijd heen en weer lopen en achter elkaar aan lopen en allemaal flink onzeker. Haha het was echt alsof ik me weer in mijn middelbare schooltijd waande.

Met uitgaan heb ik een leuk bandje in het hotel/bar The northern gezien en daar lekker van genoten. Later die avond nog heerlijk op het strand gelegen en naar de sterren gekeken en genoten van het geluid van de zee :).

Tijdens deze 2 weken is het duitse meisje Nina in de kamer getrokken en het belgische meisje Marjolein. Twee hele leuke meiden. Ik ben samen met deze meiden en thomas naar een ander strand dan normaal gegaan, Tallows beach. We hadden allemaal iets te eten gemaakt en dat ingepakt en meegenomen op de fiets naar dit strand. Op het strand hebben we heerlijk gepicknickt en gezwommen en heerlijk genoten. Voordat we bij het strand waren zagen we onze eerste walibi net naast het pad waar we op liepen. Helaas konden we deze niet aaien, hij was te schuw en hupte weg toen Nina dichterbij probeerde te komen.

Naast deze dingen meerdere keren naar het strand geweest en tijdens sommige avonden met de meiden heerlijk films gekeken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Catherine

Hier schrijf ik over de avonturen die ik beleef in het buitenland. Tot dusver zijn de avonturen een jaar in Engeland wonen en studeren, 3,5 week rondreizen in Australia en nu op dit moment mijn 6 maanden werken en reizen in Australia.

Actief sinds 26 Sept. 2010
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 11008

Voorgaande reizen:

09 September 2015 - 30 April 2015

8 maanden reizen en werken Down under

07 Augustus 2013 - 29 Augustus 2013

3 weken Australia

08 September 2010 - 01 Juli 2011

Mijn jaar in Engeland

Landen bezocht: