afgelopen twee weken intro van mijn tijd in the UK - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Catherine Ooms - WaarBenJij.nu afgelopen twee weken intro van mijn tijd in the UK - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Catherine Ooms - WaarBenJij.nu

afgelopen twee weken intro van mijn tijd in the UK

Door: CatherineOoms

Blijf op de hoogte en volg Catherine

27 September 2010 | Verenigd Koninkrijk, Chichester

heey allemaal,
wat ik allemaal heb meegemaakt de afgelopen 2 en een half weken is wel een lijstje van te maken. nou ik kwam donderdag middag 9 september aan, heb daar gelijk mijn spullen uitgepakt en 1 van mijn huisgenoten leren kennen: Meike. heel aardig klein meisje die nu intussen mijn buddie is geworden soort van. vrijdag allerlei zooi ingekocht voor mijn kamer en in de keuken. ook een telefoonnummer als jullie mij daarop willen bellen 00447775204045. vrijdagochtend moest ik een test doen om te testen in welk niveau ik ingedeeld werd, nou hoogste niveau level 1. zaterdag met meike en mijn vader en cary naar het Isle of Wight geweest echt een leuk eilandje met vele pitoresque huizen en echt een aanrader om heen te gaan voor een dagje misschien 2. het was in ieder geval een leuke dag waar we met de boot heen moesten. zondagochtend vertrok mijn vader en cary naar frankrijk dus het afscheid van iedereen bekend en veilig. nja toen begon het studentenleven heb die avond ook gekookt voor mijn blok. ik woon samen met 2 nederlandse meisjes: meike en natia, 2 belgische meisjes uit wallonië pauline en fannie en nog 1 jongen uit cyprus: angelos. allemaal wel aardige mensen, het gebouw waar ik moet zijn is echt 3 minuten lopen en sport ook.de week van 13 september begon ik aan mijn eerste engels lessen samen met meike die had hetzelfde niveau onze leraren zijn nick en kirsty.(je noemt leraren bij hun voornaam hier in Engeland) en ik heb me woensdag ingeschreven bij de hockey en voor mijn vakken en kreeg ik op donderdag 16 september mijn studentenpas met een foto die ter plekke met een webcam werd genomen. nja die avond was ook een welkomsfeest voor alle internationalen studenten en het thema was kareoke en hoeden. dat was wel een leuke bijeenkomst van mensen, het werd gehouden in een bar maar deze bar was in een kerk. vrijdag kreeg ik eindelijk internet superblij zaterdagochtend en weg was het internet:S. hier is trouwens geen wireless internet, het moet met de kabel. nou maandag mijn wachtwoord opgevraagd nou yes eindelijk weer internet:S, eerste training en eerste les engelse literatuur dinsdag internet weer verdwenen en ontzettende spierpijn van de eerste hockeytraining. woensdag eerste wedstrijd en nog steeds geen internet. nou die middag hadden we gewonnen met hockey (zelf 1 goal gemaakt:) en gingen we wassen in de wasserette net zoals uit de films. nou we hadden teveel was bij mekaar(meike en ik) en de was kwam uit de wasmachine met een muffe geur nja daarna in de droger hopen dat die geur weg zou gaan maar nee. kut een hoop kleren die nu niet meer lekker naar wasmiddel ruiken. donderdag mijn lessen weer gehad en hockeytraining en s'avonds was er een bowlingavond voor de internationale studenten waar je voor moest ingeschreven hebben. meike en ik waren niet ingeschreven maar gingen toch even kijken, bleek het zo te zijn dat er te weinig mensen waren in een team dus wij konden tot hun dienst zijn. nou dankbaar konden ze mij wel zijn ik had 4 strikes in totaal gegooid en 3 achter elkaar:P. vrijdag was meike jarig en hebben we dat gevierd en in het weekend een beetje gechillt en naar het stadje geweest. het is een leuk rustig stadje wat wel bruist(voor de meiden er is een H&M hier:P en als jullie het kennen een topshop) vandaag had ik een barrieretest voor mijn CPE in december en als ik deze test 60 % of hoger haal dan mag ik de test in december doen anders moet dat ik april of in juni.

  • 28 September 2010 - 08:08

    George:

    Ha Bini,

    Leuk om te lezen wat je allemaal aan het doen bent daar! Snel weer skypen. Succes met studeren ;)

    Grtjes George

  • 28 September 2010 - 14:38

    Lance :

    hihi, beter hopen dan dat je die test nu haalt.

    (K)

  • 28 September 2010 - 20:14

    Simone:

    Hey Cat, vet leuk stukje je moet snel nog meer stukjes schrijven. En thanks voor je lieve verjaardagskaart. Ik ben er echt super blij mee. echt een vet lieve cavia. de kaart heeft een mooi plaatsje gekregen. groetjes en liefs

  • 30 September 2010 - 10:18

    Cary:

    Hoi Catherinaa!!!!
    Klinkt allemaal positief. Lijkt erop dat je al heel snel je draai hebt gevonden. Nog een beetje met hockey gewonnen gisteren?
    En wanneer ging je nu op excursie? Alvast gezellig wknd en doe je ook Meike de groetjes, liefs, Cary

  • 03 Oktober 2010 - 17:37

    Ans Strik:

    Gezelig te lezen dat het goed gaat. Veel plezier. groetjes ans

  • 03 Oktober 2010 - 17:37

    Ans Strik:

    Gezelig te lezen dat het goed gaat. Veel plezier. groetjes ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Catherine

Hier schrijf ik over de avonturen die ik beleef in het buitenland. Tot dusver zijn de avonturen een jaar in Engeland wonen en studeren, 3,5 week rondreizen in Australia en nu op dit moment mijn 6 maanden werken en reizen in Australia.

Actief sinds 26 Sept. 2010
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 11029

Voorgaande reizen:

09 September 2015 - 30 April 2015

8 maanden reizen en werken Down under

07 Augustus 2013 - 29 Augustus 2013

3 weken Australia

08 September 2010 - 01 Juli 2011

Mijn jaar in Engeland

Landen bezocht: