vakantie en Gibraltar - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Catherine Ooms - WaarBenJij.nu vakantie en Gibraltar - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Catherine Ooms - WaarBenJij.nu

vakantie en Gibraltar

Door: CatherineOoms

Blijf op de hoogte en volg Catherine

12 Juni 2011 | Verenigd Koninkrijk, Chichester

Het is bijna alweer een maand geleden dat ik iets geschreven heb. Nja ik zal jullie nog de belangrijkste dingen vertellen wat ik nog weet van de afgelopen tijd. Niet afgelopen week maar die week daarvoor had ik vakantie voor een weekje. Toen ben ik naar Brighton geweest en daar naar het aquarium geweest ook naar die pier waar ik Sanne en Meike ons kleingeld verspild hebben aan zo een kermis apparaat die geld schuift. We zijn ook naar London geweest, waar we naar het science museum waren geweest(vreselijk saai, geen succes) en naar covent garden en portobelloroad market waar ik een leuke tas heb gekocht. Aan het einde van de dag zijn we in de Globe naar het toneelstuk All's well that ends well geweest wat wel een leuk stuk was om te zien maar het was vreselijk om na zo een lange dag slenteren door de stad nog eens 2 uur te staan om naar een show te kijken. De laatste trein die naar Chichester zou gaan hadden we ook gemist. Dus we moesten de trein naar Worthing pakken en vanuit daar de taxi pakken voor 50 pond.( worthing is ongeveer een half uur tot 3 kwartier rijden) Het strand hebben we 2 keer bezocht die week en lekker weer gehad en geluierd. S'avonds uit geweest in Bognor regis (plekje dichtbij Chichester) leuke club, goeie muziek maar weinig mensen op een donderdagavond in de vakantie!!

Gibraltar!!
De nacht van zondag op maandag afgelopen week moesten ik en meike en de rest van de hockeygroep om 2 uur s'nachts verzamelen voor de college om naar het vliegveld te rijden. Echt hel die nacht ik heb gewoon niet geslapen en dat reizen maakt je alleen maar nog vermoeider. Om 7 uur vlogen we in de richting van Gibraltar waar we om lokale tijd kwart over 11 landde. Nou gelijk naar het hotel gereden en spullen gedumpt en lekker op het bed geploft. Die dag nog naar het strand geweest en niet veel meer gedaan. Dinsdag ochtend hockeytraining op de club die naast de landingsbaan ligt van Gibraltar. S'middags naar een andere strand gegaan en lekker genoten van de warmte van de zon en de koelte van het zeewater. S'avonds hadden we een wedstrijd die we gewonnen hadden. Na de wedstrijd gelijk omgekleed en met het hele team uit eten gegaan. Toen begonnen we met een soort van spel achtig iets dat je de beste speler van de wedstrijd moest opschrijven op een blaadje en ook de slechtste of iemand die gewoon een domme actie had uitgehaald ofso. Woensdag ochtend waren we over de grens gegaan naar een spaanse markt die leuk was om even te zien. Daarna weer naar het strand en lekker op het strand gelegen. Weer s'avonds een wedstrijd die we ook gewonnen hadden en toen nog een wedstrijd van de voetbalmeisjes gekeken.( van onze college was er ook een meisjes voetbalteam mee) Toen weer uit eten en daarna naar een bar die "Fresh" heette waar we Snakebite hebben gedronken(blijkbaar een typisch engels drankje) dat is lekker :) hmmmmm. Half cider half bier met zwarte bessen siroop er doorheen. Daar gingen we een ander spelletje doen dat als je je glas vasthield of wilde gaan drinken dan mag er een muntje in gegooid worden en als dat lukt moet die gene die het muntje in het glas heeft dat glas atten terwijl de rest het engels volkslied zingt. Als je het niet op het voordat zij klaar zijn met zingen dan heb je zogenaamd de koningin vermoord. Donderdag ochtend hadden we een "rocktour" waar we door Gibraltar heen reden met een gids die vertelde over een paar monumenten en een paar feitjes over Gibraltar zelf. Ook zijn we in grotten geweest wat er wel indrukwekkend uit zag, er was één ruimte waar zelfs nog concerten of shows worden gegeven. Later reden we door naar een plekje waar al die aapjes zitten waar Gibraltar wel bekend om staat en die beesten zijn soms lief en soms brutaal. Ze springen op de auto's op mensen en proberen al je eten te jatten.:P Ik had een lief aapje die mij een hand gaf en meike had een brutale die op haar schouder ging zitten en flooien ging zoeken haha. Later die dag op de hotelkamer gechillt en weer naar de hockeypitch om een soort toernooitje te spelen wat uiteindelijk was dat we ons eigen team opsplitste en tegen elkaar gingen spelen. Daar ben ik door mijn enkel gegaan waardoor ik niet meer mee kon doen en de rest van die dag en vrijdag moeite had met lopen(terwijl we wel steeds flinke afstanden moesten lopen). Die avond weer uit eten en weer in de Fresh bar gezeten en snakebite gedronken :P en daarna naar een soort nachtclub gegaan "Speak easy" waar we lekker gedanst hebben en buiten gechillt en waren uiteindelijk terug in het hotel om 4 uur of half 5. Het was afgesproken met iedereen dat we de volgende ochtend met z'n allen de europe league van hockey zouden gaan kijken, de eerste wedstrijd was om 10 uur s'ochtends uiteindelijk waren er maar 3 mensen die echt daadwerkelijk daar zaten om 10 uur:P. Mijn wekker ging niet af dus waren ik en Meike pas om half 10 wakker en hebben we lekker lui aan gedaan waren we om 12 uur op de pitch om de volgende wedstrijd te kijken. Nog een keer naar het strand gegaan en toen weer terug om nog een wedstrijd te kijken die om half 7 begon. De eerste helft gekeken en toen zijn we met ons team uit eten geweest in een braziliaans restaurant wat wel een lekker buffet had. Na het eten nog de meisjes van voetbal hun laatse wedstrijd gekeken, daarna naar het plein waar een foodfestival was waar je eten van over de hele wereld kon kopen en gerechten die je kon eten. S'avonds met ons team en de meisjes van voetbal uitgegaan in Speak easy en daar gebleven tot half 5 en meike en ik waren pas kwart over 5 in onze kamer:P (terwijl het maar 20 minuten lopen is). Dat was echt een grappige avond. S'ochtends ging de wekker om kwar voor 8 dus lekker 2 uurtjes geslapen en toen moesten we weer op staan om onze vlucht naar Engeland te halen.

Gibraltar is echt een kleinere tropischere versie van Engeland. Ze spreken daar allemaal spaans en engels en ze zijn ook zo beleefd en goed opgevoed en al die winkels zijn echt hetzelfde als die in Engeland. Maar het was echt een leuke gezellige en warme week.

  • 13 Juni 2011 - 13:39

    Annelies Ooms:

    Hoi catherine . je laatste 2 verslagen gelezen. Succes deze week met je examen, Je geniet wel van al die uitstapjes. Leuk hoor.
    Ik hoop natuurlijk dat je ingeloot wordt voor fysiotherapie je 1 keus.Maar als dat niet lukt begrijp ik dat je al; bij de ergotherapie terecht kunt.
    Zal deze week aan je denken

    groetjes annelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Catherine

Hier schrijf ik over de avonturen die ik beleef in het buitenland. Tot dusver zijn de avonturen een jaar in Engeland wonen en studeren, 3,5 week rondreizen in Australia en nu op dit moment mijn 6 maanden werken en reizen in Australia.

Actief sinds 26 Sept. 2010
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 11031

Voorgaande reizen:

09 September 2015 - 30 April 2015

8 maanden reizen en werken Down under

07 Augustus 2013 - 29 Augustus 2013

3 weken Australia

08 September 2010 - 01 Juli 2011

Mijn jaar in Engeland

Landen bezocht: