leaving melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Catherine Ooms - WaarBenJij.nu leaving melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Catherine Ooms - WaarBenJij.nu

leaving melbourne

Blijf op de hoogte en volg Catherine

22 September 2015 | Australië, Melbourne

Volgende verhaal, afgelopen vrijdag met de kamergenoten gedronken in de de bar van het hostel. En we hebben een kamergenoot erbij gekregen een schotse jongen genaamd Jamie.

Ik heb deze avond ook 2 australische jongens leren kennen Tom en Jerry. Ik weet het je zou niet denken dat deze combo aan vrienden namen zou voorkomen maar ja het is wel zo. Jerry is van nederlands afkomst en heet eigenlijk Jeroen, omdat voor australische mensen deze naam niet echt makkelijk is uit te spreken heet hij Jerry. Deze jongens doen aan couchsurfing en hebben al veel backpackers bij hen over de vloer gehad. Zij verbleven dit weekend ook in het hostel om gezellig een avondje te stappen met eventuaal een paar backpackers.
Ik ben met deze jongens ook uitgeweest naar een nachtclub genaamd club Retro, in deze club draaien ze voornamelijk jaren 80 en 90 muziek. Dit was echt een gezellige avond uit met de locals.

Zaterdag niet veel uitgevoerd gewoon lekker gechilld. Zondag hebben we 2 duitse jongens erbij gekregen genaamd Edward en Phillip. Ik ben samen met deze twee jongens en Jamie naar de Eureka toren geweest. Dit is het hoogste gebouw van Australia, we hadden hier een prachtig uitzicht over heel Melbourne. Later op de dag zijn we door bekende graffittistraten gelopen. Hier in melbourne zijn er speciale straten waar je dat mag doen, het is echt mooi om te zien deze straatkunst.

Verder deze week kwamen de duitsers dronken thuis van uitgaan met een zak vol avocados en twee kroppen sla die ze gestolen hadden ergens van de straat. Op een andere avond kwam een van de twee thuis zonder broek en schoenen, hahaha. Zijn antwoord voor waarom hij zo thuis kwam was: melbourne is crazy!

Dan komen we alweer aan bij de tweede vrijdag. Deze vrijdag met alle kamergenoten en nog een paar andere hostelgangers samen naar club retro gegaan. We hebben een leuke gezellige avond gehad.

Zaterdagavond hebben we een lakenfort gebouwd tussen twee stapelbedden en hebben we een kleine bioscoop gebouwd en samen een film gekeken wat heerlijk knus was. We hadden deze avond de avocados gebruikt om zelf guacemole te maken met nachos. Op zondag zijn we over de victoria markets gelopen en hebben we een paar gekke en leuke dingen gezien. Er was zelfs een bandje die een beetje zuidamerikaanse muziek speelden wat echt een leuke sfeer gaf aan de markt. In de avond weer nachos met guacemole gemaakt, was heerlijk!

Maandag avond hebben we weer met zijn allen in onze lakenfort een film gekeken, was weer ontzettend gezellig.

Dit is iets wat me is opgevallen aan Melbourne zelf, er lopen veel mensen rond die totaal eigen kledingstijl hebben(dus heel raar of vreemd of zelfs outragous gek) en er zijn veel mensen die een gitaar microfoon en versterker pakken en op straathoeken staan te spelen. Dit geeft een bijzondere sfeer aan Melbourne!

Ik vertrek morgen uit Melbourne, ik ga naar Brisbane. Daar ga ik Petra bezoeken voor een weekje.

  • 01 Oktober 2015 - 12:04

    Ewoud:

    Melbourne is CRAZY xD

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Catherine

Hier schrijf ik over de avonturen die ik beleef in het buitenland. Tot dusver zijn de avonturen een jaar in Engeland wonen en studeren, 3,5 week rondreizen in Australia en nu op dit moment mijn 6 maanden werken en reizen in Australia.

Actief sinds 26 Sept. 2010
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 11004

Voorgaande reizen:

09 September 2015 - 30 April 2015

8 maanden reizen en werken Down under

07 Augustus 2013 - 29 Augustus 2013

3 weken Australia

08 September 2010 - 01 Juli 2011

Mijn jaar in Engeland

Landen bezocht: