port macquerie+ byron bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Catherine Ooms - WaarBenJij.nu port macquerie+ byron bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Catherine Ooms - WaarBenJij.nu

port macquerie+ byron bay

Blijf op de hoogte en volg Catherine

20 Augustus 2013 | Australië, Byron Bay

In port macquerie uiteindelijk niet naar het wildlife park geweest maar naar het koala ziekenhuis geweest met een fiets. ik mocht eigenlijk niet met die fiets weg omdat ik geen helm had.(verplicht een helm te dragen als fietser zijnde in Australië). ik heb een beetje uitleg over het ziekenhuis gehad door vrijwilligers die voor dit ziekenhuis werken. ze krijgen namelijk geen funding van de overheid. helaas niet eentje vast gehouden maar wie weet de volgende keer dat ik naar Australië ga. 's avonds met michael en de andere duitser simon en de canadees shawn gekingst voor het eerst deze reis.

toen de reis naar byron bay 7 uur lang in de bus gezeten. we kwamen 9 uur 's avonds aan en er kwam live muziek van een bar vandaan wat gelijk al de sfeer zette voor mijn tijd in byron bay. ik had oorspronkelijk 2 nachten geboekt maar ik dacht al toen ik die live muziek hoorde dat ik langer zou blijven. dus de volgende dag gelijk 2 nachten bij geboekt. die avond dat ik aankwam ging ik al met een groep van het hostel uit in een bar die Woody's heet. daar een paar leuke mensen leren kennen zoals katrin(duits meisje die in het hostel werkte) en anna(waarvan ik de volgende dag merkte dat ze in dezelfde kamer sliep) ook een duitse en de eerste nederlander tot nu toe genaamd bram. alleen ging die al de volgende dag alweer door ergens anders heen. later kreeg ik te horen van iemand dat er een nederlander in het hostel werkte waarmee je heel goed mee kon feesten genaamd jochem.
de tweede dag ging ik met een groep van het hostel een wandeltocht maken naar de vuurtoren en het meest oosterlijke punt van Australië bekijken. 's avonds met 3 Australische jongens, anna, een amerikaan en een canadees zijn we naar een pub geweest waar live muziek was.
de dag daarop donderdag heb ik een uitstapje gemaakt naar een plaatsje genaamd met een aantal van mijn kamer. dit stadje zit vol met oude hippies die je allemaal spacecookies proberen te verkopen of normaal wiet. ik ben naar alleen naar een heel speciaal en creatief museum geweest waar je in 10 minuten doorheen was en nog geluncht. toen moesten we nog een uur wachten op de bus die ons terug bracht. echt een stuk of 10 mensen proberen je dit allemaal te verkopen en ze lopen allemaal in hippie kleding en dreadlocks en intelligentie was het meeste er wel uitgerookt zeg maar :P. 's avonds gezellig met mijn kamergenoten wat gedronken en daarna naar een optreden van een australische rapper die een van de australieërs kende.
vrijdag ben ik wezen surfen met een paar mensen van het hostel waaronder katrin, een local genaamd steve en nog een paar mensen van het hostel. we gingen ergens surfen waar de golven 2.5 meter hoog waren langs rotsen. slecht idee dus steve voor beginners. eind resultaat in het water gezeten en daarna meegetrokken onder water door een golf en daarna over de rotsen gespoeld met overal blauwe plekken. een paar anderen hadden zelfs sneeën er aan over gehouden. 's avonds kangaroo burgers gegeten wat best wel lekker was en veel gedronken weer met alle mensen uit mijn kamer. deze avond werd de canadees op zijn neus geslagen die duidelijk gebroken was want je kon het bovenste deel van zijn neusschot heen en weer bewegen en veel bloed verloren. ik heb toen al mijn verpleegkundige skills gebruikt :P door te checken of hij niet duizelig was en water geven(hij was behoorlijk dronken) en bij hem blijven totdat de politie kwam.
zaterdag moest ik eigenlijk weer vertrekken maar wilde ik niet dus heb ik nog 3 nachten bijgeboekt. die dag naar het strand geweest met anna uit mijn kamer en naar een travel agency gegaan om mijn reis verder te plannen. 's avonds was er een feestje ergens genaamd nomads arts factory (hostel). het bestond iets van 30 jaar ofso. ik heb me daar wel goed vermaakt met mensen van mijn kamer en mensen die in het hostel werkten. na dat feestje nog ergens anders heen gegaan genaamd northern en daar genoten van een lekker glas malibu cola mmmm :)
zondag ben ik met een paar mensen naar een klein meertje net buiten byron bay geweest dat omringt is door kliffen. ik ben van 10 meter hoog naar beneden gesprongen en een paar anderen ook van hoogtes zoals 15 meter. op gegeven moment hoorden we iets in het water vallen wat niet een van ons was. toen een tijdje later zagen we een hele grote dikke slang in het water en was het voor ons tijd om te gaan. 's avonds de films the fighter en yesman gekeken.
maandag opnieuw wezen surfen met 4 dames van het hostel waar strand was en geen rotsen :). de golven waren van een redelijke hoogte dus dit was een aangename surf ervaring waar op gegeven moment dat ik op een golf wachtte een rog onder mijn voet door zwom :). 's avonds voor het eerst goon gedronken (slechte witte wijn waarvan je hoofdpijn krijgt als je het niet mengt met frisdrank) nieuwe mensen in mijn kamer leren kennen waaronder een nederlander genaamd alex en een welsh genaamd rhys. uit eten geweest bij cheeky monkeys wat voornamelijk functioneert als een bar. daarna aan de goon en meer kingsen. de welsh rhys had zijn verjaardag de volgende dag maar hij haalde 12 uur niet eens om zijn verjaardag al in te luiden :P. de volgende ochtend reed ik samen met alex naar brisbane waar jullie meer over te horen krijgen in het volgende verslag.

dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

3 weken Australia

Backpacken en genieten

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2013

port macquerie+ byron bay

12 Augustus 2013

guangzhou en sydney
Catherine

Hier schrijf ik over de avonturen die ik beleef in het buitenland. Tot dusver zijn de avonturen een jaar in Engeland wonen en studeren, 3,5 week rondreizen in Australia en nu op dit moment mijn 6 maanden werken en reizen in Australia.

Actief sinds 26 Sept. 2010
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 11078

Voorgaande reizen:

09 September 2015 - 30 April 2015

8 maanden reizen en werken Down under

07 Augustus 2013 - 29 Augustus 2013

3 weken Australia

08 September 2010 - 01 Juli 2011

Mijn jaar in Engeland

Landen bezocht: