guangzhou en sydney - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Catherine Ooms - WaarBenJij.nu guangzhou en sydney - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Catherine Ooms - WaarBenJij.nu

guangzhou en sydney

Blijf op de hoogte en volg Catherine

12 Augustus 2013 | Australië, Port Macquarie

Hey allemaal,

Tijd voor een verhaal nu ik langer internet heb. Mijn reis naar Australië heeft lang geduurd. Zondag vloog ik om 13:20 naar guangzhou, aangezien ik geen stoel had kreeg ik er een van iemand die niet op kwam dagen. Dit bleek iemand te zijn die business class vloog. Dus superchill kreeg ik een ruime stoel die verstelbaar was en als bed kon functioneren. :) weinig geslapen maar overleefd. Ik kwam maandag ochtend aan om 7 uur. Daar aangekomen deden ze een beetje moeilijk over dat ik pas de volgende dag vloog. Maar ik mocht uiteindelijk door. Op het vliegveld zag ik een vies tafereel, een man die boven de prullenbak zijn neus uit snoot. Bahh! Met de metro naar mijn hostel gegaan en de mensen hebben me de hele tijd daar met grote ogen en sommige mond open naar me gestaard haha. Maar niet persee door mijn lengte maar omdat ik een buitenlander/toerist ben. Daar waren nu echt heel weinig toeristen.

In het hostel aangekomen bezweet en al ben ik gaan slapen de hele middag. S avonds werd het tijd om te eten had dat die dag namelijk nog niet gedaan. Dat ging niet even soepel. Ik heb daar een russisch meisje dashima ontmoet en met haar ben ik ook de volgende dag in een park geweest en twee museums. In het hostel ook anderen ontmoet waaronder een fransman die een googelaar was en ons wel een klein showtje wilde geven. China was ontzettend warm met 38 graden en veel vochtigheid in de lucht, s avonds devlucht naar sydney om 21:00

De vlucht vertrok een half uur te laat maar was geen probleem. Zat naast een australische man genaamd wally, aardige man. Hij hoorde niet naast mij te zitten maar door een stoelendans van onze eigen rij was het zo. Deze vlucht heb ik helemaal niet geslapen. In sydney aangekomen geld gewisseld voor australische dollars en door naar de trein om bij mijn hostel te komen. Eenmaal aangekomen bij het hostel door twee mensen de weg te vragen. Hebben ze stomme receptie tijden dat je alleen tussen 13 en 16 kan inchecken. Ik kwam daar tegelijkertijd aan met een duitse jongen met dezelfde backpack en die moest dus ook wachten. Dus ik ben met hem wat gaan eten en in het park dichtbij de hostel gaan zitten waar we toevallig in een paar minuten bij het operahuis waren. Een mooie dag vol zon en af en toe een koude wind die toch het winter gevoel gaf. Ook al is winter hier eigenlijk lente bij ons. Terug bij het hostel en ingecheckt toch maar even een uurtje geslapen :) en later op de middag met diezelfde jongen genaamd michael in een hop on hop off bus door sydney. S avonds lekker makkelijk pizza gegeten in het hostel en een van mijn kamergenoten leren kennen nathalie ook uit duitsland. Dus ik oefen veel duits hier haha. De volgende dag met hen de tweede hop on hop of toer gedaan die naar bondi beach ging. Helaas was het deze dag koud en regen dus dat was wat minder. Daarna nog met michael naar het Australian museum geweest en verder s avonds niet zoveel meer. Vrijdagochtend vroeg om 8 uur in de bus naar de blue mountains en daar een toer gedaan met stukjes wandelen en lunchen en weer een wandeling en eind van de dag terug met de boot naar sydney waarbij we sydney in het donker hebben kunnen bewonderen. Zaterdag naar de taronga zoo geweest met nathalie en michael en daar de hele avond verbracht. En zondag in alle vroegte met de greyhound samen met michael naar port macquerie en daar eind van de middag aan gekomen en alleen boodschappen gedaan bij de aldi die dik een half uur lopen was. In dit hostel heb ik een canadees ontmoet die wel aardig is en nog een duitse jongen fie beide in het hostel werken voor een gratis verblijf.

Ik ga nu naar een wildlife park waar ik koala's en kangaroo's voeren en aaien kan en vanavond een klein feestje in het hostel :)

  • 12 Augustus 2013 - 21:31

    Pa Ad:

    Hallo lieve business dame

    klinkt allemaal leuk en ontspannen.
    Misschien had je toch wat langer in Guangzhou moeten blijven !
    Je bent alweer ruim een week onderweg.
    Vorige week waren oude bewoners van de Vossenlaan hier en die wonen nu in Brisbane !
    Ik ben weer gezellig aan het werk; vakantiegasten komen weer terug.
    Vrijdag is de moeder van Laura, die zelf in verwachting is, na een lang ziekbed begraven. Zij was nog maar 60 jaar.
    Simone in Rusland, Jet terug uit Brazilië, Lot en Max naar Bali, Lucas naar Thailand, onze Namibië reis voorlopig naar de maan.

    Je college geld is geregeld dus daar zal het niet aanliggen straks.

    lieve kus pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Macquarie

3 weken Australia

Backpacken en genieten

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2013

port macquerie+ byron bay

12 Augustus 2013

guangzhou en sydney
Catherine

Hier schrijf ik over de avonturen die ik beleef in het buitenland. Tot dusver zijn de avonturen een jaar in Engeland wonen en studeren, 3,5 week rondreizen in Australia en nu op dit moment mijn 6 maanden werken en reizen in Australia.

Actief sinds 26 Sept. 2010
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 11013

Voorgaande reizen:

09 September 2015 - 30 April 2015

8 maanden reizen en werken Down under

07 Augustus 2013 - 29 Augustus 2013

3 weken Australia

08 September 2010 - 01 Juli 2011

Mijn jaar in Engeland

Landen bezocht: