Laatste 2 weken december - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Catherine Ooms - WaarBenJij.nu Laatste 2 weken december - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Catherine Ooms - WaarBenJij.nu

Laatste 2 weken december

Blijf op de hoogte en volg Catherine

31 December 2015 | Australië, Byron Bay

Je hebt overal in Australie backpacker deals dus ook in Byron. Elke dinsdag avond kon je bij een van de reisbureau's een stempel halen waarmee je gratis eten en drinken kon krijgen bij Cheeky Monkeys. Dit is een eigenlijk een danskroeg maar je kan hier ook eten. Bepaalde waren gratis en anderen kreeg je 5 dollar korting op. Omdat een van mijn kamergenoten (Luke) daar werkte kon hij regelen dat wij net wat vaker een gratis kan bier kregen. Daar hebben we goed misbruik van gemaakt. Terwijl we daar aan het wachten waren voor onze maaltijden stond er Jenga op tafel. Daar hebben we ons wel goed mee vermaakt en nieuwe technieken geprobeerd dat je een blokje er niet heel voorzichtig uit schuift maar juist eruit schiet.

Nina wilde graag voordat zij ging nog zo veel mogelijke leuke dingen doen met ons. Een van die dingen was om 8 uur in de ochtend te gaan surfen en zoveel mogelijk foto's en filmpjes te maken zodat we genoeg herinneringen aan elkaar hadden. Nina is de picture lady van onze groep. Zij nam wel bij elke mogelijkheid dat we allemaal samen waren een foto. Misschien dat ik haar voorbeeld wel een beetje had moeten opvolgen aangezien ik jullie niet heel veel foto's heb gestuurd. Het ding is dat ik dan van het moment zelf geniet en niet erover nadenk om foto's te maken en ook niet wil omdat dit dan ook het moment wellicht verpest.

Een van de andere activiteiten die Nina wilde doen was dat we naar de vuurtoren gingen wandelen en daar de zonsondergang bekijken met een drankje erbij. Het lopen naar deze vuurtoren is een flinke wandeling want het gaat bergopwaarts en op sommige stukken was het flink steil. Toen we na een uurtje hijgend en puffend onder het zweet aankwamen bij de vuurtoren was deze Cider welverdiend :). We hebben er heerlijk van genoten oh en ja het uitzicht was ook mooi natuurlijk.

Romy haar verjaardag was echt heel leuk! Met meerdere mensen naar Watego's beach gegaan en daar lekker 's middags gebbqed en in het water gelegen. In de avond lekker uit eten geweest bij Miss Marguerita(Mexiaanse tent) en daarbij passend natuurlijk Corona's en Margeritas!

Ik ben samen met Nina en een paar jongens met hun meegereden naar een klein meertje/ vijver achtig iets. Hier hadden ze zo een swingrope, een touw die aan een boom vast zit zodat je over het water kan zwaaien en jezelf kan laten vallen in het water. Bij deze plek was zelfs een ladder geïnstalleerd waarvan je kon afspringen met het touw. Toen wij daar aankwamen waren er ook 2 moeders met 5 tal kinderen. En deze kinderen drongen ook meerdere malen voor in de rij voor het touw zwaaien haha. Een aantal pijnlijke landingen gezien en zelf een spier in mijn arm lichtelijk verrekt haha. Dus ik ben daarna niet meer zo heel vaak gegaan.

Op 22 december hadden we de Christmas staff party. Daarbij was Sandy(housekeeping supervisor) Sandyclaus en deden we secret santa. Ze had zich echt in een kerstmannenpak gehesen maar dan Byron Bay stijl, ze heeft dreadlocks en ze had zo een ronde John Lennon zonnebril op. Iedereen had dan een klein cadeautje gekocht wat onder de 5 dollar was en dan bij het verdelen kreeg je iets randoms. Er was een dj en iedereen was leuk gek verkleed. Mijn secret santa cadeau was uiteindelijk een fles wijn haha. Nadat alle cadeaus waren verdeeld gingen we naar een ander hostel dat een zwembad had en daar kregen we onze hapjes eten. Het was het einde van de dag en het was nog zo warm dat we met zijn allen met kleding en al het water insprongen een voor een. Tussendoor bleef de drank rijkelijk vloeien en begon later op de avond de karaoke. Dat was echt leuk om te zien, er waren een aantal die echt goed konden zingen waaronder Sandy claus. Maar ook een paar die het wat minder konden, alsnog grappig om te zien. Ik heb natuurlijk niet mee gedaan want mij wil je niet horen haha. Na deze hele leuke avond bij dit hostel gingen we door naar Woody's. Deze avond was echt een ontzettend leuke geslaagde avond!

De volgende dag verliet Nina ons, ze ging naar sydney en melbourne. Het was wel een emotioneel afscheid met haar huilen en lange knuffels. Echt een leuke lieve diva :). Op deze dag kwam ook mijn kerstpakket van mijn moeder binnen. Dat was een leuke verrassing. Er zaten kerstslingers in en lekkere chocolade maar ook kerstsokken, ondergoed en t-shirt. Ik heb gelijk de slingers in de kamer gehangen om de kerstsfeer in de kamer te brengen.

Mijn huisgenoten hebben mij een boekje meegegeven met allerlei opdrachten erin die ik moet doen in de tijd dat ik in Australie ben. Een daarvan was dat iemand een liedje moest zingen waar mijn naam in voorkwam. Toevallig konden 2 jongens van staff gitaar spelen en een beetje zingen. Toen heb ik hen gevraagd of ze dat wilden doen. En ja hoor geen probleem, was een leuke ervaring. Het was niet geoefend maar ik vond het een leuke spontane actie.

Op kerstdag was er in het hostel een kerstbqq lunch georganiseerd. Het was leuk om te zien hoe alle backpackers kerstmutsen hadden of iets roods of groens aan hadden. Er stond ook gezellige kerstmuziek aan. In de tussentijd had ik vrij weinig kerstmuziek gehoord omdat ik nooit naar de radio luisterde. Ik merkte wel echt op deze dag dat ik echt flinke heimwee had naar mijn familie en om met hen samen kerst te vieren. Normaal heb ik nooit last van heimwee maar deze dag had ik het echt wel zwaar mee!

Tweede keer dat ik naar de bioscoop ging werd het de film Suffragette, dit ging over het vrouwenrecht in Engeland. Het strijden om het recht om te stemmen te verkrijgen. Dit is een goeie film, ik werd er wel echt boos om hoe vrouwen in die tijd behandeld werden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Catherine

Hier schrijf ik over de avonturen die ik beleef in het buitenland. Tot dusver zijn de avonturen een jaar in Engeland wonen en studeren, 3,5 week rondreizen in Australia en nu op dit moment mijn 6 maanden werken en reizen in Australia.

Actief sinds 26 Sept. 2010
Verslag gelezen: 910
Totaal aantal bezoekers 10998

Voorgaande reizen:

09 September 2015 - 30 April 2015

8 maanden reizen en werken Down under

07 Augustus 2013 - 29 Augustus 2013

3 weken Australia

08 September 2010 - 01 Juli 2011

Mijn jaar in Engeland

Landen bezocht: