eerste 2 weken december - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Catherine Ooms - WaarBenJij.nu eerste 2 weken december - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Catherine Ooms - WaarBenJij.nu

eerste 2 weken december

Blijf op de hoogte en volg Catherine

14 December 2015 | Australië, Byron Bay

Ik maak 1 keer in de week de badkamers schoon, en in deze periode had iemand meerdere malen in de douche gekotst. De wc zat direct het hokje daarnaast, ik kon niet begrijpen waarom ze niet een halve meter eerder in de wc konden overgeven. Na ja dit soort dingen gebeuren in hostels met backpackers of Australiërs die teveel drinken.

Wat wel grappig was, ik had samen met Marjolein een doos Belgisch bier gekocht. Ik weet niet of ik dit eerder verteld heb maar ik doe het toch even. In Australië hebben ze geen kratten maar een kartonnen doos waar 4 sixpacks van het bier in zitten. Het bleek dat dit Belgische bier niet eens verkocht wordt in België.

De vrouw van Bobby had haar verjaardagsfeestje op 3 december. Ik was uitgenodigd om bij hen te komen eten en het te vieren. Bobby had weer een heerlijke bbq voorbereid en een heerlijke taart als toetje. Ik mocht zelfs een extra stuk meenemen naar het hostel om nog een keer te mogen genieten van deze heerlijke passievrucht chocolade taart. Om nog een gezellige sfeer eraan te geven hadden we na het eten een kampvuur waar we om heen zaten en nog genoten van onze biertjes.

Liselotte had mij een sinterklaas pakket gestuurd met echt jammie chocolade pepernoten, stroopwafels. Ik denk dat ik deze in 2 weken tijd opgegeten :) was zo lekker.

In dit hostel hebben we toch regelmatig last van kakkerlakken en werd ik wel een paar keer wakker toen iemand thuis kwam en een kakkerlak over de vloer zag wegrennen. Ze zijn hier best wel groot, de grootste die ik ooit gezien had was 5 cm.
Een van mijn vriendinnen hier ging een tattoo laten zetten. We zijn met onze hele vriendengroepje meegegaan omdat we allemaal nieuwsgierig waren hoe dat dan ging. Toen we daar eenmaal bij de tattooshop aankwamen stond het compleet vol met allemaal schoollies die allemaal een piercing wilde of een tattoo. Ik had me nou nooit voorgesteld dat een tattooshop zo vol zou zijn met mensen. Er was 1 meisje die je zag dat ze onder invloed was van iets, geen idee wat. Maar ze was er niet helder bij, dus ik begreep niet dat de tattoo artiest toch die tattoo zette terwijl dat meisje een paar keer haar ogen wegrolden in haar hoofd.
Ik heb zelf altijd het idee dat een tattoo heel pijnlijk zou zijn maar toen onze vriendin daar zat en het onderging bleek zij nergens last van te hebben. Dus wij vroegen ook meerdere malen of alles oke was, ze zo ontspannen dat ze zelfs slaperig werd haha.

Er was een nieuw meisje genaamd Lisa in onze kamer getrokken in de plaats voor Alvin(een canadees jongen), toevallig was zij ook canadees. Zij had blijkbaar eerder hier in Nomads gewerkt dus zij kende al wat mensen.
Iets bijzonders wat gebeurde tijdens het uitgaan, we waren in Woody's en na een uurtje of 2 dat we daar waren vatte het dj-set vlam! De vlam ging gelijk uit maar het rookte zo flink dat iedereen moest evacueren. Dus dat was een korte avond dansen.

Zoals sommige mensen van mij weten, ik ben een lichte slaper. Wanneer iemand snurkt of praat in zijn slaap of de kamer komt binnen walsen ben ik wakker. Ik heb me dan toch wel echt meerdere keren vermaakt om te horen hoe sommige mensen snurken, ook wat voor verhalen mensen aan het vertellen zijn in hun slaap. Ook wel flink geïrriteerd geweest wanneer ik echt doodmoe was en wilde slapen.

Petra die kwam een paar daagjes voorbij hier voor haar onderzoekje voor haar studie. We hebben gezellig een paar daagjes samen gechilld en ik had een paar slachtoffers gevonden die wel mee wilden doen aan haar onderzoek.

Er waren 2 jongens van de staff die op dezelfde dag jarig waren en om dat te vieren werd er een bier olympics gehouden. Met meerdere spelonderdelen. Een quiz onderdeel, welk team het snelst een wokpan aan meerdere soorten bier leeg kon drinken met rietjes en wie het snelst was met het spel flipcup. Mogelijk dat jullie niet weten wat flipcup is, je staat naast elkaar voor een tafel en je hebt 1/3 deel van je plastic beker gevuld met je eigen drank. zodra je dat leeg hebt gedronken moet je de beker op zijn kop op de tafel zetten en zo om tikken/stoten zodat hij in de normale stand op de tafel staat. En zo de volgende in de rij tot de laatste. Tijdens deze Beer olympics was een van de staff meiden was de scheidsrechter, ze had ook voor de grap zo een outfit gemaakt en had een fluitje. Ergens tijdens deze avond is zij per ongeluk in glas gestapt wat vervolgens flink bloedde. Later bleek dat ze een pees in haar voet was doorgesneden en moest ze ook geopereerd worden. Dat is wat je overkomt als je op blote voeten rondloopt en er kapot glas in de binnenplaats ligt.

Tijdens een van de weekend nachten ging het brandalarm af om 5 uur in de nacht. Dit alarm bleef 8 minuten lang afgaan. Dat was echt een rude awakening, toen we de gang op wilden gaan om naar buiten te gaan werd ons verteld dat het een vals alarm was. Maar in de gang hing wel een flinke wolk van witte stof. De volgende ochtend hoorden we dat een jongen in de nooduitgang met een brandblusser aan het spelen was en dat dat de witte neerslag en wolk was die we in de nachten meemaakten. Ik merkte ook toen ik de kamer uitstapte dat het moeiljker was de ademen. Natuurlijk bedacht ik me de volgende dag dat een brandblusser de zuurstof wegneemt.

Met de meiden ben ik naar een cafeetje gegaan waar een leuk bandje live aan het optreden waren. Dit is iets waar ik intens veel van kan genieten, live muziek met een drankje erbij :). Als het ook maar een persoon met een gitaar is, dat klinkt zo heerlijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Catherine

Hier schrijf ik over de avonturen die ik beleef in het buitenland. Tot dusver zijn de avonturen een jaar in Engeland wonen en studeren, 3,5 week rondreizen in Australia en nu op dit moment mijn 6 maanden werken en reizen in Australia.

Actief sinds 26 Sept. 2010
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 10996

Voorgaande reizen:

09 September 2015 - 30 April 2015

8 maanden reizen en werken Down under

07 Augustus 2013 - 29 Augustus 2013

3 weken Australia

08 September 2010 - 01 Juli 2011

Mijn jaar in Engeland

Landen bezocht: