brisbane + surfweekend byron bay - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Catherine Ooms - WaarBenJij.nu brisbane + surfweekend byron bay - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Catherine Ooms - WaarBenJij.nu

brisbane + surfweekend byron bay

Blijf op de hoogte en volg Catherine

28 September 2015 | Australië, Melbourne

Afgelopen woensdag nog met de kamergenoten samen geluncht. Verder hebben we nog samen gechilld in de kamer en gekeken hoe een meisje uit wales genaamd Emma een van de canadesen, lauren en een andere jongen uit wales knipte. Ik wilde bijna zelf ook aansluiten maar ik moest er toen alweer vandoor om de bus te halen naar het vliegveld. Van iedereen daar afscheid genomen en vertrokken uit Melbourne.

Mijn vlucht naar Brisbane ging goed en snel. Ik werd door een huisgenootje van Petra opgehaald en was uiteindelijk om 1 uur aangekomen in het huis waar ik de twee volgende nachten zou verblijven. Donderdag hebben we kampeerspullen opgehaald bij een vriend van Petra en in de avond was er een bijeenkomst van een surfersvereniging in Brisbane. Het was een flinke wandeling daarheen, meer dan een uur hebben we erover gedaan. Het was overdag heerlijk warm, dus de avond voelde aan zoals een koele zomeravond avond dat het nog heerlijk is om te wandelen. We liepen via haar universiteit, het was een mooi complex met oude gebouwen zoals je weleens in films ziet. Er was ook een prachtig parkje waar we doorheen zijn gewandeld naar de bijeenkomst. Daar hebben we gezellig 2 drankjes gedaan met de mensen van deze vereniging.

Vrijdagochtend met te veel tassen om te slepen begon onze reis naar Byron bay. Het was een busrit van 2,5 uur en gelijk op de kampeerplek onze tent opgezet. Daarna in het stadje wat rondgelopen en wat eten gehaald bij de burgerzaak die ik me van de vorige keer kon herinneren. Genaamd Burger master met heerlijke sappige grote burgers. Iets wat me is opgevallen in Australia is dat ze op de burgers sla en reepjes wortel en bieten doen als gezond beleg in plaats van tomaat en komkommer. En ze gebruiken hier veel chillisaus en bbq saus.
In de avond worstjes van de bbq op brood gegeten en gezellig onder de algemene tent gestaan of in een busje gezeten van een van de stafleden van deze vereniging omdat het aan het regenen was grootste deel van de avond. Zaterdagochtend te vroeg opgestaan voor mijn smaak :p om 7 uur om ons klaar te maken om naar de surfles te gaan lopen. De camping zit buiten het centrum van Byron bay dus we moesten een half uur lopen van de surfschool. Het was deze dag ook koud en regenachtig en ook veel wind. Je kan je voorstellen dat ik geen zin had om met dit weer en dit uur van de dag het koude water in te gaan om te gaan surfen. We zijn met een busje vertrokken naar Sharpes beach waar we de surfles hadden. De surfles ging wel oke eigenlijk, we hadden wetsuits wat echt veel geholpen heeft om me warm te houden. Ik heb uiteindelijk maar een paar keer echt kunnen staan en vooral halverwege staan, haha. Dus op 1 knie en 1 voet op het board. Begin van de middag waren we klaar en weer terug in Byron bay zelf en zijn we over het marktje gewandeld waar je alleen een standje mocht hebben als alles wat je verkocht 100 % zelf gemaakt was. Daarna ben ik met een groepje van de surfgroep de steile heuvel opgelopen om de vuurtoren en het meest oosterlijke punt van Australia te bezoeken. In de avond was het weer worstjes met brood maar het brood was op dus werd het alleen maar worstjes. Later op de avond toen het eindelijk gestopt had met regenen gingen we met de hele groep van 20 man rondom het kampvuur zitten en het spel kingsen doen en nadat dat was afgelopen het spel I have never. Daarna ben ik met een kleiner groepje uit geweest in Byron. Zondag was het eindelijk weer lekker weer en toen op het strand gezeten en toen de groep weer terug naar de bus moest om terug te rijden naar Brisbane, heb ik toen van hen en vooral van petra afscheid genomen.

Toen heb ik met iemand die mijn familie van vroeger kende afgesproken genaamd Bobby. Mijn moeder had me verteld dat hij in Byron bay woonde met zijn Australische vrouw en mijn moeder had zijn nummer gegeven om met hem af te spreken. Ik heb hem al langer dan 10 jaar niet gezien dus ik herkende hem bijna niet, haha. Ik ben samen met hem en zijn vrouw Tara een drankje gaan doen bij een leuk cafeetje genaamd Treehouse. Hierna vroegen zij of ik bij hen kwam eten dus ben ik meegegaan. Het was echt heel leuk om hem weer te zien en een beetje bij te praten over de laatste paar jaar. Hij en zijn vrouw zijn beide chefs dus ik was zeer benieuwd naar zijn kookskills en ik was niet teleurgesteld :). In de avond hebben zij mij afgeleverd bij mijn hostel en afgesproken dat ik komend weekend bij hen blijf slapen en dat we samen een beetje op stap gaan. Beide zijn echt zeer relaxte leuke gezellige createve mensen. Ze proberen ook andere dingen dan alleen maar chef zijn, heel leuk wat ze me verteld hebben.

Vandaag met een duits meisje van mijn kamer naar het strand geweest en lekker van het warme weer genoten. Zometeen boodschappen doen voor het avondeten en dan gaan we zien wat de avond brengt :)

  • 01 Oktober 2015 - 12:12

    Ewoud:

    Leuke verhaaltjes Cat! Dit soort korte verhalen maakt t wel leuk om te lezen. Maar wat hadden de chefs nou gekookt? :P Nog wat gekocht op het marktje?

  • 04 Oktober 2015 - 06:54

    Catherine Ooms:

    dankje :) ze hadden zelfgemaakte hamburgers gemaakt op de bbq met gebakken aardappelen en nog een lekkere salade ernaast. Nee ik had niks gekocht op het marktje, alleen maar rond gekeken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Catherine

Hier schrijf ik over de avonturen die ik beleef in het buitenland. Tot dusver zijn de avonturen een jaar in Engeland wonen en studeren, 3,5 week rondreizen in Australia en nu op dit moment mijn 6 maanden werken en reizen in Australia.

Actief sinds 26 Sept. 2010
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 10995

Voorgaande reizen:

09 September 2015 - 30 April 2015

8 maanden reizen en werken Down under

07 Augustus 2013 - 29 Augustus 2013

3 weken Australia

08 September 2010 - 01 Juli 2011

Mijn jaar in Engeland

Landen bezocht: